CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, April 22

Maha Agung Allah

Firman Allah bermaksud :


" Sesunggunya orang yang beriman itu, dan apabila didengari olehnya nama Allah, maka bergetarlah seluruh jiwanya kerana takutkan-Nya "

MasyaAllah...dalam dunia hari ini..aku masih mencari siapakah orang yang seperti ini...apabila disebutnya nama Allah..maka dia akan tunduk menangis kerana ketakutan...ketakutan akan-Nya..akan kehebatan-Nya..sukar unutk menduga kata kata mereka yang menyatakan mereka takut tapi mereka adalah sebaliknya..bahkan aku sendiri belum sesempurna itu...layakkah aku berbicara seperti ini?....
Bukan untuk menegur...hanya sekadar berkongsi cerita ringkas...Maha Suci-Nya...apabila didengari oleh seseorang akan nama Allah..maka bergetarlah seluruh jiwanya kerana takut akan-Nya...baru sahaja kejadian ini berlaku ketika aku ingin menunaikan fardhu Jumaat..ketika bilal melaungkan iqamat dengan syahdu..semua makmum berdiri memenuhi saf hadapan...terkejut aku apabila mendengar bilal itu sebak dan menangis ketika di pengakhiran iqamatnya...apakah dia menangis kerana itu..kerana mendengar nama Allah Maha Besar...dan aku?..hanya mampu berfikir..mampukah aku sedemikian?...itukah contoh orang yang dimaksudkan oleh-Nya?



bakal anak sedara gue kayak ini agaknye..huhu..










anak kecil : ina .. Bakit ang aking ina na kumain ng ito?
ibu : kung bakit dapat mong kumain sa live ibig
anak kecil lantas berdoa..... ^^



0 comments: